Wednesday, April 11, 2012

~Tak De Pakwe? Tak de Hal lah..(^_^)~

Assalamualaikum.. Erm, elok pulak time2 tak boleh tidur ni, saya boleh pulak nak update blog kan? Huhu. Ini la dia kalau terlebih minum kopi. kalau boleh, satu jug tu.. nak minum sorang je. Saya memang hantu minuman berkafein! Hehe. Bagi la saya baca artikel pasal bahayanya minum minuman berkafein ni.. satu hari je saya insaf.. lepas tu, dah meraban-raban dok cari kopi atau nescafe. Hihi. 

So, memandangkan mata pun dah tak boleh nak lelap.. saya amik initiatif untuk update teratak usang saya ni sekejap. Alhamdulillah.. adakah ini petanda yang ilham untuk mencoret kisah seterusnya dalam Permaisuri Hati akan hadir tak lama lagi? hihi.. InsyaAllah.. semoga apa yang saya dah mulakan ni, akan dipermudahkan oleh Allah. Amin.

sekarang ni, bukan tu pun topik utamanya. Ada sesuatu yang saya nak kongsikan untuk entry kali ni. masa tengah terkebil-kebil sorang-sorang sambil telinga dok layan lagu-lagu yang ada dalam handphone pinjam saya tu...saya tetiba teringat satu persoalan ni. soalan dari kawan saya. tapi, berpangkat adik la. dia pernah tanya saya satu soalan ni. Dan soalannya berbunyi begini,

"Kak Ain.. Kak Ain takde pakwe ke? Tak penah dengar kak Ain citer pasal pakwe..."

Soalan yang agak mencabar kewibawaan saya jugak la. Tapi, kata cool kan.. so, hanya mampu tersenyum je la. Dalam hati, saya tertanya-tanya..


".. teruk sangat ke bila tak de pakwe nih erk?"

Teruklah tu kot. Sampai orang tanya-tanya bagai pulak. Hahaha. Erm.. rasanya tak lah teruk mana pun kan. Still bahagia dengan diri sendiri. Dengan family yang always be  there for me. Kawan-kawan yang kalau saya buat perangai sengal pun, tetap ada di sisi. Atok nenek yang selalu mendoakan something yang baik-baik untuk cucu diorang nih. Adik beradik yang 3 orang tu lagi.. yang kadang-kadang havocnye mengalahkan 30 orang. Makcik-makcik sedara and pakcik-pakcik sedara yang selalu bagi nasihat berguna (lagi2 kalau datang bab jodoh2 ni.. hahaha..)..Erm, apa lagi erk? Oh ya, lupa pulak.. saya ada adik-adik sepupu yang sangat-sangat best..sangat-sangat bijak..(entah susu apa yg diorang minum entah kan.. ) dan sangat-sangat comel. Semua tu dah buat saya rasa satu benda iaitu BAHAGIA.


So, saya tak perlukan pakwe pun. Cukuplah dengan adanya mereka-mereka ini disisi. Bagi saya, kalau seseorang itu sama ada lelaki atau perempuan yang belum berpunya atau masih solo.. ataupun tak pernah bercerita tentang pakwe atau makwe masing-masing.. itu bukan sebab diorang tak de pakwe atau makwe.. tapi, itu sebab diorang tak mahu cari pakwe atau makwe.. sebab diorang nak cari suami atau isteri. Kalau yang tu, baru boleh cerita. Setakat takde pakwe.. tak de hal lah!( sambil angkat2 kening dengan muka terlebih bangga). Ngeh.. ngeh... ngeh..




kawan-kawan semua, buat apa kita nak bercerita pasal seseorang yang tak ada apa-apa ikatan dengan kita, kalau kita ada lebih dari tu untuk diceritakan. Contohnya, macam yang saya sebutkan kat atas tadi la.. saya ada mereka-mereka semua di sisi saya, dan saya tak rasa yang mencari pakwe itu satu keperluan. Cari suami? Ya.. itu memang satu keperluan. Tapi, semuanya kerja Allah. Kita just boleh berserah je. Jodoh tu semuanya kerja DIA. Siapalah kita yang tak berkuasa ni nak menidakkan kuasa DIA? Betul tak? So, ada pakwe ke.. tak de pakwe ke.. life must go on. Kalau ada yang rasa, zaman sekarang ni.. setiap orang kena ada pakwe.. memang salah la apa yang anda rasa tu. Dan kita sepatutnya lebih rasa bersalah kalau kita sibuk nak berpakwe makwe lebih dari nak bersuami isteri.

Coretan ni, coretan luahan hati. Sorry kalau ada yang terasa hati. Sesungguhnya, yang baik itu dari ALLAH..dan yang buruk itu datangnya dari diri saya sendiri...(^_^)


Pesanan Penaja : Fikirkan yang positive.. ALLAH mungkin tak bagi kita berpakwe2 atau bermakwe2..sebab DIA dah rancangkan yang lebih baik untuk kita.. so, we do not have to worry much as much macam kita tak makan seminggu atau dua minggu.. atau mungkin jugak sebulan.. hehe.. orait2.. dah out of topic dah tu. Be positive.. be good.. InsyaAllah..we can find someone gud too..

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...