Friday, April 20, 2012

~Kisah Insan Yang Tak Sempurna~

Assalamualaikum,

Kurangkan manis dalam minuman, lebihkan manis dalam senyuman. Kata-kata untuk hari ni. Hehe. Alhamdulillah, masih diberi kesempatan oleh Allah untuk teruskan hidup macam biasa hari ni. Lately ni, hidup saya macam 'kucar kacir' sikit. Maybe sebab malam-malam saya jadik burung hantu kot.. itu yang bila siang-siang baru dapat tidur.. kepala otak jadik teramat blurr. (saya ada masalah nak tidur malam! Ngeh..ngeh.. ngeh..) Hoho. Jenuh jugak saya kena marah dengan mak saya pasal ni. Orang suruh buat benda lain.. saya gi buat benda lain. Sudahnya, kenalah tahan telinga dengar sepatah dua kata dari mak saya. Hik3.. 

Jadi, dengan harapan..hari ini lebih baik daripada semalam.. saya bangun awal daripada biasa. Manalah tak awal, kalau dah tidur pun awal kan. Wow, saya tidur awal? Sejak bila? Hehe.. itu saya panggil terapi untuk diri. Bila saya tidur awal, itu maknanya saya dah tak sanggup dengar mak saya 'bercerita' seribu satu kerenah saya yang entah apa-apa ni. And terapi paling baiknya, tidurlah awal. In term of tak nak kena marah.. itu satu strategi untuk bangun awal jugak. Hehe. Kalau tak caye, cuba la try test. InsyaAllah, mesti boleh punya! Dan sebab tidur awal la jugak, saya terbabas solat isyak sampai ke pukul 4.30 pagi! Allah..  kunci jam pun.. macam tak kunci je kan.. Memang patut la selalu kena marah. haha. Dan hari ni, lepas bangun solat isyak yang dah terlewat daripada biasa tu, saya tak tidur balik. Saya berjaga sampai la sekarang ni. Siap merayau ke dapur cari makanan lagi tu. Haha.. Lapar. semalam tidur awal kan. Satu hal lagi, boleh pulak hari ni mandi di awal pagi. Adik saya yang nak gi sekolah tu pun tak bangun-bangun lagi tau.. Wahaha..tetiba 'terflashback' ke zaman sekolah pulak.. hoho.. lepas mandi, solat subuh sume.. saya pegi dapur, buat air untuk adik saya and entah apa benda lagi yang saya buat entah. (Mak saya pun pelik agaknye tengok saya kan? Walaupun, bile datang bab pelik.. keje2 pelik.. perangai pelik.. sume tu dah memang selalu sangat saya buat.. wahaha..)

                                               [ Gambar hiasan ehsan pakcik google]

Herm.. itulah saya. Maafkan saya. Saya tak sempurna. Saya cuma manusia biasa. Bila saya kata, saya tak baik.. orang tak percaya.. tapi, itu hakikatnya. Saya bukan orang baik. Kadang-kadang tu buat-buat  je baik. Tapi, saya nak jadik baik. Kadang-kadang, kita nak sangat jadi sempurna.. tapi, kita kena ingat.. sempurna tu milik Allah.. sesempurna mana pun kita, still tak boleh nak compete dengan kesempurnaan Allah. Sesungguhnya, bila kita buat sesuatu.. yang baik itu dari ALLAH.. dan yang buruk itu dari diri kita sendiri.. (peringatan untuk diri..)

Oh, ye.. saya dalam misi buat solat hajat dan baca yaasin menjelang tarikh 27 April nih. Bukan sebab itu tarikh pesta buku..(walaupun saya memang berhajat sgt nak gi situ.. tapi, apa kan daya.. diri ini tidak 'terdaya'.. cehwah! over plak mak jemah nih.. hehe..) tapi, sebab tarikh tu, tarikh result final exam saya nak keluar. So, saya cuma mampu berdoa..berdoa.. dan berdoa jelah. Harap-harap, semuanya ok. InsyaAllah. Doakan saya tau!  

Pesanan penaja : Jangan berhenti berdoa.. sesungguhnya, doa itu senjata orng mukmin.. (^_^)

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...