Friday, April 27, 2012

First Thing First : Syukur... (^_^)

Assalamualaikum,


Alhamdulillah.. Alhamdulillah... Alhamdulillah. Sesuai la dengan tajuk entry yang saya reka2 tu kan? Hehe. Hari ni secara tak rasminya, saya dah pun bergelar diploma holder in business studies. Hoyyey! Hoyyey! Alhamdulillah.. syukur. Walaupun result yang saya dapat tu tak la gempak macam kawan2 lain kan.. tapi, sebagai orang yang telah diajar untuk mengucapkan syukur setiap kali dapat berita2 yang gembira macam ni.. tak de benda lain pun yang kita boleh buat selain daripada tu kan? So, nak say thank you ALLAH.. thankz kat mak ayah (berkat doa diorang gak ni..).. thankz kat lecturer2 yang mengajar.. and tak lupa gak kat kawan2 sume. InsyaAllah.. ada jodoh, kite jumpa lagi.  Ececeh..


Alhamdulillah... penat lelah selama ni kira berbaloi gak. (lagi sekali.. walaupun result tak segempak mana..) tapi, apa pun.. this is really mean to me. Sebab, bila dah habis satu level dalam study ni. Kita mesti nak move to the next level kan? Mesti sume ada rasa dan perasaan yang macam tu kan? Hah.. sama la jugak dengan diriku ini. Hehe. Saya memang bukan budak pandai.. so, bila dapat grade on time macam ni..(I mean tak kena extend bagai kan..)..saya kena la bersyukur, ye tak? hehe.


Tahniah jugak la kat kawan-kawan saya yg dpat keputusan cemerlang tu. Sampaikan status kat FB hari ni penuh je dengan kata2 tahniah.. kata2 syukur and kata2 yang tak dapat diungkapkan oleh kata2 la... so, saya hanya mampu mengepost kata2 ini je..


" Alhamdulillah.. thank you ALLAH.. (^_^).."


sebenarnya nak tulis thanks kat  mak ayah jugak.. tapi, sebab ketakutan untuk check result tu masih membelengu diri.. terus2 tekan post tanpa sempat menokok tambah ayat2 yang lain tu.. hehe. Tak pelah.. yang penting, sampai rasa bersyukur tu. Alhamdulillah.


Hah.. kalau adik junior saya yang mintak tolong saya check kan result dia tadi..( bukan die pun yg suruh sebenarnye.. saye yg paksa die bagi matrix number and psword die bagai tuh.. hahaha.. )..sampai nak meleleh air mata sebab tak caye yang dia lulus sume subject.. saya pulak, boleh tetibe rasa sedih semacam lepass solat asar tadi. Sebak tetibe kot.. Huhu.. tak tahu la kenapa. Tapi, masa lepas solat tadi.. saya doa Allah berkati semua ilmu2 yang saya belajar selama ni.. lepas tu saya mintak supaya ilmu2 yang saya belajar selama ni, dapat saya manfaatkan dan gunakan sebaik2nya. Sebab tu jugak kot saya rasa sedih tetibe. Hehe.. (Hati tisu sungguh la.. huhu..)


Saya agak terkesan jugak dengan ayat ni sebenarnya..


"Sesungguhnya kejayaan seorang pelajar bukanlah terletak pada kelulusan pointer, tetapi 
AMALAN ilmu tu berkekalan hingga ke penghujungnya... "


Allah.. memang best la ayat ni. Ayat ni la yang bagi 'semangat' sikit kat saya yang baru je nak sedih2.. hehe. Jadi, untuk kawan2 yang rasa down tu.. mungkin ayat ni boleh melegakan sikit perasaan anda tu.. hehe. Betul la.. kadang2 kita terlalu nak bangga2kan pointer kita yang tinggi tu.. tapi, kita tak tau macam mana nak amalkan ilmu yang kita belajar selama ini. Semoga amalan ilmu tu berkekalan hingga ke penghujungnya. Dan semoga kita semua terus dan terus istiqamah dalam menuntut ilmu. Bukan ilmu dinia je.. tapi, ilmu akhirat jugak. InsyAllah.

         ************************  Tambah Ilmu Tambah Amal *****************************

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname

Maybe yang korang cari ada kat sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...